Face mist, ansiktsmist, ansiktsspray....

...kärt barn har många namn! Oavsett vad man kallar det så är det en produkt som jag gillar och ofta använder. Jag mistar mitt ansikte ett par gånger om dagen bara för att återfukta och fräscha upp. Ibland använder det jag i min morgon- och kvällsrutin också, som ett extra lager fukt mellan t ex rengöring och serum.
 
Just nu har jag dessa fyra här hemma, som jag varvar med:
 
 
 
 Vi börjar väl från vänster:
 
Byko Multiprotective Antioxidant Mist (395 kr/100 ml)
Byko är ett ganska nytt svenskt, växtbaserat, helveganskt märke som jag gillar skarpt. Misten ger att lagom "sprut" och ger en skön känsla på huden. Tyvärr tycker jag inte att den doftar speciellt gott, och den är i dyraste laget så jag kommer inte köpa om den.
 
The Body Shop Rose Dewy Glow Face Mist (85 kr/60 ml)
Vegansk spray som ska återfukta och ge "glow" från trygga The Body Shop. Den här sprayar jag gärna över min makeup de dagar jag sminkar mig. Lite för hårt "sprut" för min smak och doftar väldigt starkt. Jag gillar väldoftande hudvård, men den här är i mesta laget.
 
Make Up Store Face Mist (235 kr/180 ml)
Den här ääälskar jag! Doftar gudomligt, lagom hårt "sprut" och är bara allmänt ljuvlig. Kan verkligen rekommendera! Beskrivs som "ett glas vatten för törstig hud".
 
Björk & Berries Deep Forest Face Mist (220 kr/75 ml)
Den här tog precis slut eftersom det är den jag har föredragit att använda. Helt fantastiskt "sprut", bara som ett fjäderlätt daggmoln över ansiktet. Just på grund av sprayfunktionen har jag sparat denna flaska för att hälla över annan mist i den, kanske flyttar jag över misten från The Body Shop till denna istället. Doftade inte jättegott tyvärr, men älskade som sagt själva misten.
 
Näst på tur när jag ska fylla på förrådet blir någon av de hyllade misterna från Skincitys märke Makethemake
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0