Söndagsmask från 7th Heaven

Efter en lång dag i solen (och skuggan när det blev alldeles för varmt) var det dags för dusch. Det är nånting med söndagar. Jag älskar att ta riktiga långduschar (eller bad, fast det blir mest på vintern) på söndagar. Passa på att lägga ansiktsmask, skrubba kroppen, ge håret en inpackning. Ja, lite härlig kroppsvård helt enkelt.

Först lade jag en ansiktsmask från 7th Heaven som har väldigt billiga och bra masker. Du hittar dem lite överallt, ofta i lågprisbutiker som typ Dollar Store och de brukar också finnas på större livsmedelsbutiker som ICA MAXI. De har få ingredienser och är cruelty free.



Idag blev det Virgin Olive Mud Mask (masken längst upp till vänster) som är en klassisk lermask. Lermasker kan ofta vara uttorkande och passar därför inte den allra torraste huden. Jag använder lermask som en liten utrensning då och då, dock följer jag alltid upp med rejält med fukt efteråt.



Här ser man hur masken torkar till efter ett tag, som lermasker ofta gör. Den var dock väldigt lätt att tvätta bort med bara vatten. Vissa lermasker sitter som berget och måste nästan gnuggas bort.

Efter denna följde jag upp med en sheet mask från Make p:rem. Den är återfuktande och lugnande vilket passade toppenbra efter först en dag i solen och sen en lermask.
Jag är lite kluven till sheet masks. Ur ekonomi- och miljöhänseende är det ju förkastligt, men jag tycker de är underbara! De ger så himla mycket fukt! Så jo, jag lyxar på med sheet masks ett par gånger i månaden även om samvetet protesterar lite...

Så nu sitter jag här med rejält rengjort och återfuktat ansikte, redo att ta mig an en ny vecka 🙂








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0