Somriga naglar med Blossom Kisses

I helgen skulle vi fira svärfar som fyllde 70 år och då sommarvärmen bestämde sig för att göra debut precis samtidigt passade det bra med en riktigt somrig manikyr!
 
Som grund hade jag fantastiskt fina Blossom Kisses från Nails Inc, som jag fick med Glossybox i april. Det här var första lacket jag provade från märket och det har blivit en stor favorit. Penseln är platt och bred, precis som jag gillar och lacket är väldigt lättmålat. Den här nyansen är väldigt vårig/somrig och fin och täckte helt okej med bara ett lager. Har jag enbart detta lack så målar jag två lager, men nu skulle jag toppa med ett annat lack och då duger ett lager alldeles utmärkt.


 
Som pricken över i målade jag ett lager av You're So Cupid från Essies Alla hjärtans dag-kollektion 2019. När man toppar ett lack med ett glitterlack kan man göra på två sätt. Målar man som vanligt så blir det ofta ganska glest med glitter. Om man istället "duttar" på glittret på nageln är det mycket lättare att få mer glitter, om det är det man vill ha. 


 
Som man ser på bilden så innehåller det här Essie-lacket inte typiskt glitter, utan mer som typ konfetti i olika storlekar.

Summa summarum är det här en typisk Sara-manikyr 🙂







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0