Sommarsmörj från The Body Shop

Jag vet att det finns många som ser det som ett (o)nödvändigt ont att smörja in kroppen efter bad och dusch och helst struntar i det. Jag är precis tvärtom! Jag har inte speciellt torr hud och skulle absolut kunna hoppa över insmörjningen, framförallt sommartid, men som jag älskar detta steg i kroppsvården! Detta innebär att jag alltid smörjer in mig när jag har duschat eller badat. Det är en del av min vardagslyx helt enkelt.

Jag älskar att testa nya produkter, men eftersom jag ofta får presentkort (och presenter) från min familj, från The Body Shop och Rituals så har jag av förklarliga skäl en hel del grejer därifrån.
 
Idag tänkte jag prata om sommarsmörj 🌞 Dvs lite lättare lotioner som snabbt går in i huden och som inte lämnar någon hinna. Body Butter är t ex något jag aldrig använder på sommaren, de är helt enkelt för feta och det blir obehagligt kladdigt om jag sen blir lite varm.
 
Nej, på sommaren ska det vara lätta, tunna produkter och då är The Body Shops Body Yoghurt perfekta! Härlig konsistens som är lätt att smörja in och går in i huden på ett kick. Min absoluta favorit just nu är Zesty Lemon från sommarens special edition (det är det jag tycker är så roligt med både The Body Shop och Rituals, att de ofta har special editions). Till Zesty Lemon-serien har man använt sig av "fula" citroner, dvs såna som inte har gått att sälja som livsmedel av olika anledningar. Bra där!
Den här doftar så fräscht och ganska mycket just när man smörjer in sig. Så även om doften lägger sig ganska snabbt är det kanske ingenting för den allra doftkänsligaste.
 
Ska jag ha något att klaga på så är det förpackningen. Den här är så tunn att det inte hade varit några problem alls att ha den i en flaska (med pump!) istället för en ohygienisk burk. Men nu är jag lite picky.
 
En annan produkt som jag plockade fram ur mitt lilla förråd häromdagen var en Body Sorbet (också från The Body Shop). Nu kan jag inte längre hitta dem på hemsidan, så de kanske har utgått? Synd i så fall för det här tycker jag också är en riktigt bra smörja-in-sig-på-sommaren-kräm. Min är i doften Satsuma och den är jag egentligen inte så jätteförtjust i, så antingen har jag nog köpt den på nån rea, eller fått den i present. 
 

 
Body Yoghurt i doften Zesty Lemon kostar 145 kr för 200 ml, och du hittar den här och övriga Body Yoghurts hittar du här.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0