Rosatonad sminkning

Idag blev det en premiärsminkning med lite av make upen som jag vann från Estee Lauder. Jag provade också mascaran från Glossybox adventskalender

Jag har sett så många som sminkar sig i rosa/röda toner och eftersom jag har en rosa t-shirt på mig idag tänkte jag att det passade bra att prova. Men nej. Jag får det inte att funka. Tycker mest att man ser sjuk ut med rött runt ögonen.




Jag använde mig av ögonskuggan i mitten i översta raden samt skugga 3 och 4 från vänster i den nedersta raden. Det är ju jättefina skuggor, inte tal om annat, men nästa gång ska jag använda dem tillsammans med nån annan färg så det inte blir enbart rosa och rött. Skuggorna smulade minimalt, men tipset är ju att alltid slå av borsten lite innan man applicerar skuggorna. Jag gör också alltid ögonsminkningen först för att inte rubba basen sen om man måste torka bort något.

Från ansiktspaletten provade jag bronzern till vänster och rouget. Jättefina och välpigmenterade, här behövdes inte mycket.

Mascaran kändes som en bra vardagsmascara. En borste som jag gillar (om du klickar på länken längre upp kan du se hur borsten ser ut) men den gav ingen wawawoom-effekt.  

Till basen provar jag just nu mineralfoundation från Tikei. Använde mycket av deras smink för några år sen och var nyfiken att prova igen.

Eftersom vi firar en 9-åring här hemma idag och det strax blir dags för tårta har jag hoppat över läppsminket idag 😊





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0