Lumene V-shape Serum

Som Buzzador har jag fått chansen att prova Lumene Nordic Bloom Anti-wrinkle & Firm Moisturizing V-shape Serum (ibland undrar om man om huvårdsföretagen tävlar i vem som kan ha längst produktnamn..?)
 
 
 
Jag gillar Lumene överlag. Jag har ju länge varit ett fan av K-beauty, men ju mer miljömedveten jag har blivit, desto mer skaver det att beställa produkter från andra sidan jordklotet. Därför har jag mer och mer letat mig till den nordiska skönhetsindustrin som är fantastisk och ofta med ett fint hållbarhetstänk.
 
Så, tillbaka till serumet från Lumene. Det påstås ge huden ett omedelbart lyft och att rynkor ska bli mindre synliga. Som ni vet är jag ytterst cynisk till såna här påståenden och tar dem alltid med en nypa salt. Därmed inte sagt att jag inte gillar serumet, för det gör jag verkligen! Kan absolut tänka mig att köpa det på nytt.
 
Doften är som hos de flesta Lumene-produkter ljuvlig (i min näsa - är man väldigt doftkänslig tror jag man ska söka sig till ett annat hudvårdsmärke överlag). Konsistensen är som en lätt lotion och den är jättehärlig att smörja in och sjunker in fint. Så, som återfuktande serum, som ger en härlig känsla för stunden (vilket ligger högt på i alla fall min prioriteringslista) kan jag verkligen rekommendera detta.
 
Lumene är väldigt lättillgängligt och brukar finnas "överallt" där du köper din hudvård, och även på typ ICA Maxi. Det här serumet har ett rekommenderat pris på 299 kr för 30 ml och det kan man inte säga nånting om.
 
Veganskt och man har tänkt på att hela förpackningen ska gå att återvinna, plus i kanten för det.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0