Makethemake Oil Absorbing Sheets

Som jag skrev om i det här inlägget brottas jag med att min panna blir väldigt glansig/"flottig" efter några timmar.

Jag fick nyligen tag på Oil Absorbing Sheets från Makethemake och de fungerar riktigt bra!


Ur miljöhänseende känns det väl sådär med små engångslappar som man sen kastar, speciellt som jag inte kunnat hitta vad de små arken är gjorda av. Men fungerar, det gör de!

Såna här oljeabsorberande papper är ingen nyhet, jag minns att jag hade några från The Body Shop för en herrans massa år sen. Det är alltså tunna små ark som man trycker mot (exempelvis) pannan och då absorberas all olja från huden utan att ta bort fukten. 

Jag älskar att använda dessa! Jag blir torr (alltså torr på ett positivt sätt, inte uttorkad) och matt i huden och det håller i sig flera timmar. De ska fungera att använda även om man har make up, men det har jag inte hunnit prova än. 

Har du som jag en mindre smörbytta i pannan kan jag verkligen rekommendera dessa små rackare. 99 kr för 100 st och du hittar dem hos Skincity.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0