Vinterprodukter på sommaren

Av olika anledningar har bloggen fått vila ett tag,  men då jag ser att det ändå är några som troget tittar in varje dag, känner jag att det är dags att väcka den till liv igen 🙂

Jag älskar The Body Shops kroppsvård. Duschkrämerna, body butter, body scrub - you name it. Men allra mest förtjust är jag i de lättare kroppskrämerna som t ex body yoghurts. Jag gillar också att The Body Shop ofta har limited edition med nya fräscha dofter.

Julen 2020 köpte jag på mig två body yoghurts och en handkräm i de tre juldofterna Winter Jasmine, Festive Berry och Warm Vanilla.   



Handkrämen har jag redan hunnit använda upp. Jag har inte supertorra händer - inte ens efter ett pandemiår - men jag smörjer gärna in händerna när jag lägger mig pga mysigt. Warm Vanilla doftar som riktigt god vaniljglass, så det har varit ljuvligt att få somna till den doften.

De båda kroppskrämerna har jag faktiskt medvetet väntat med. Just body yoghurtsarna (det är väl ett ord? 😉) är så sköna att använda när det är lite varmare ute eftersom de är så lätta i konsistensen. Och trots att dessa som sagt ingick i julkollektionen tycker jag att de doftmässigt fungerar alldeles utmärkt nu när det är lite varmare ute!   

Winter Jasmine har en rik, blommig doft medan Festive Berry doftar... bärigt! Perfekta sommardofter alltså.

Har man tur kan man hitta de här äldre kollektionerna när The Body Shop har rea. Annars är ett hett tips den nya sommardoften Cool Daisy som kan vara bland det godaste jag känt på länge i doftväg 😍



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0