Mitchell And Peach Flora No 1 Body Cream

I adventskalendern från Glossybox fick jag en liten flaska av Flora No 1 Body Cream från Mitchell And Peach, ett engelskt ekologiskt kroppsvårdsmärke. 
 
Jag har dragit mig för att prova den då den lukar väldigt starkt av lavendel och det är en doft som inte tilltalar mig så jättemycket. Samtidigt är jag ju 1) nyfiken på att prova nya produkter 2) för miljömedveten för att bara kasta grejer i onödan så igår efter duschen plockade jag fram den lilla flaskan.
 
Första intrycket var att ja, den doftar väääääldigt mycket lavendel. Dessutom var den lite svår att få in i huden, ni vet så där att man smörjer och smörjer men det känns som man bara gnuggar runt krämen?
 
Men jag måste erkänna att efter en stund var den faktiskt väldigt behaglig. Doften lade sig väldigt snabbt och kvar var bara en svag blomdoft och huden blev faktiskt fantastiskt mjuk och fin. Så jo, trots att jag initialt har lite svårt med doften kommer jag använda upp min flaska.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0