Budgie The Sugar Scrub

Jag använder sällan stylingprodukter. När jag vid sällsynta tillfällen lockar eller fönar håret använder jag värmeskydd och det händer att jag använder torrschampo om jag inte tvättat håret på ett par dagar.

Dessa gånger kan håret behöva rengöras lite extra och då fick jag tipset att prova en skrubb för håret/hårbotten för att få bort resterna av de produkter man har i håret. 

Budgie är ett märke jag har varit nyfiken på sen det kom ut. Hela produktionen sker i Sverige, det är helt veganskt och väldigt prisvärt. Eftersom Kicks dessutom ofta har kampanjer på just Budgie går det att få tag på produkterna till riktigt bra pris. Vid ett sånt tillfälle köpte jag på mig The Sugar Scrub.


Det ska vara "en härligt löddrande skrubb som rengör och återfuktar hår, hårbotten och kroppen".

Hmm... av lödder märker jag nada. Och jag får noll effekt. Den känns alldeles för mesig helt enkelt. Jag tyckte den var svår att fördela i hårbotten och jag fick ta en ganska stor mängd för att överhuvudtaget känna av den vilket gör att den inte längre är så prisvärd.

Så nej, som hårskrubb får den bottenbetyg, så den får istället tjänstgöra som kroppspeeling.

Budgie The Sugar Scrub kostar 149 kr för 150 gram.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0