Läppbalsam istället för läppstift

Jag är som många andra "beroende" av läppbalsam. Däremot är jag inte speciellt förtjust i läppstift eller läppglans. Om jag vill ha lite färg på läpparna så föredrar jag färgade läppbalsam. De blir ju aldrig lika intenstiva som läppstift, men eftersom jag alltid sminkar mig väldigt diskret och neutralt så passar det mig bra. 
 
Labello är billiga och lättillgängliga läppbalsam som jag tycker är helt okej. 


Blackberry Shine ger en lite djupare läppfärg medan Pearl Shine är ljusrosa med lite skimmer i.

Ett annat alternativ som jag har provat är lip tints från Inika Cosmetics. Dessa är som en blandning av cerat och läppstift och ger bara en liten antydan till färg. 



Här är nyansen Rose och på bild syns det nästan inte alls men i verkligheten är det verkligen en MLBB - My Lips But Better 🙂


Så, tips alltså till dig som vill ha diskret färg och samtidigt fukt - kolla upp läppbalsam med färg 🙂





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0