Swatches på prisvärda highlighter

Highlighter är en balansgång tycker jag. Några tog den här glow-hetsen som gällde för ett par år sen, till överdrivna höjder enligt min mening. Själv tycker jag att det är finast när man bara anar highlightern, när man nästan luras att tro att det är huden i sig som har så fin lyster.

I och med att jag fick flera highlighters i mina senaste glossyboxar har jag nu betydligt fler än jag egentligen är i behov av. Men när det kommer till make up finns det inga måsten, så jag kommer definitivt prova flera av dem som ögonskuggor också.


Jag tänkte visa de jag fick med Glossybox, plus en som jag hade sen tidigare.

Först två krämiga varianter. Cliniques Chubby Stick Hefty Highlight är fin, men ger väldigt mycket skimmer så man får vara lätt på handen om man som jag föredrar ett naturligt uttryck. Oryzas stick i färgen "Champagne Pearl" tror jag skulle göra sig jättefin som ögonskugga då jag tror att färgen blir lite svår på mig, som highlighter. 


Oryza till vänster och Clinique till höger.

I lite olika ljus.


Sleeks palett "Solstice" är superfin och innehåller en krämig och tre pudriga highlighters.

Längst ner till vänster har vi gula "Subsolar", ovanför den rosa "Ecliptic". Längst upp till höger lila "Hemisphere" och där under bronziga "Equinox".

Uppifrån och ner "Subsolar", "Ecliptic", "Hemisphere" och "Equinox".

I andra ljus.


Cliniques Chubby Stick kostar ca 250 kr och finns här. Oryzas highlighter-stick kostar ca 205 kr och den kan du köpa här. Slutligen kostar Sleeks fina palett bara runt 140 kr och kan bl a köpas här.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0